Subscribe News Feed Subscribe Comments

Sumandak-sumandak Sabah yang Popular !

Erm kali nih sy nak post kan pic2 sumandak-sumadak (gadis2) Sabah yang popular kat Malaysia nih... erm xkisah samada dalam bidang nyanyian..lakonan... mahupun bidang peragaan (modelling) dan juga dalam bidang pengacaraan... huhuhu...

Ni adalah Velvet (Velvet Lawrence Aduk) baru saja menamatkan zaman bujangnya dengan Rich (Richael Gimbang) vokali kumpulan Estranged yang juga merupakan graduan lepasan AF4 bersama-sama dengan Velvet....

dikatakan cinta meka ni berputik dari AF g... ermm baguslah klu mcm tuh... hikhik...




Seterusnya adalah Stacy ( Stracie Angie Anam ) merupakan Juara AF6 . Bakatnya dalam bidang nyanyian dan tarian tidak boleh dipertikaikan kerana Stacy adalah seorang yang lincah serta mempunyai stamina yang cukup kuat untuk beraksi di atas pentas... huhuh... adiii skema plakk...
Baru-baru ini Stacy telah melayakkan diri ke peringkat akhir AJL menerusi lagu Aku Stacy. Single terbaru Stacy adalah GAGAP dan lagu nih berkonsepkan "Dance Concept".




Erm ni plak adalah Noni (Noni Nadirah) juga merupakan graduan daripada Akademi Fantasia musim ke 5 . Walaupun bekas pelajar AF namun bakatnya lebih terserlah dalam bidang lakonan. Antara drama yang pernah Noni berlakon adalah PRIA... erm...



Next sumandak adalah Nikki ( Nicolette Louisa Palikat ) bekas peserta program realiti iaitu Malaysian Idol Season 1. Pada ketika itu Paul Moss (Juri MI) mengatakan bahawa Nikki sepatutnya layak ke final beraksi bersama-sama Jaclyn Victor. Namun undian para penonton x menyebelahi Nikki... beberapa tahun kemudian Nikki muncul dengan single pertamanya berjudul CARAMU dan pada ketika itu Nikki dianugerahkan sebagai Artis Baru Terbaik (or Harapan) kat Anugerah Planet Muzik... Nikki juga terkenal dengan alunan vokal nya yang mantap dan mampu untuk mencapai not2 yang tinggi..


Next is... Marsha (Marsha Milan Londoh) bekas graduan AF3. Pada kemunculan awal beliau di dalam AF Marsha sering dikutuk akibat perangai beliau yang dikatakan gedik.. (gedik ker..) Namun setelah menamatkan pembelajarannya di Akademi, Marsha telah mendapat tawaran untuk berlakon dalam drama online pertama Malaysia iaitu Kerana Karina dan dalam drama itu Marsha memegang watak utama iaitu Karina. Drama ini juga dimasukkan kedalam Malaysia's Book of Records.
]
]
Linda (Norlinda Nanuwil) gadis kelahiran Sabah yang berasal daripada Ranau ini menjadi peserta favourite untuk mengodol juara AF2 namun Linda telah tersingkir beberapa minggu sebelum konsert akhir dan kejutan berlaku apabila beliau diserapkan kembali kedalam Akademi. Namun hasrat untuk menjadi juara tidak kesampaian dan Linda hanya mendapat Naib Juara. Selepas AF Linda seakan-akan tengelam timbul... erm tapi baru2 ini Linda telah mengeluarkan Album Kadazan Dusunnya di Sabah.. (semoga terus berjaya k Linda..!)



Ni pulak adalah JoAnna (Joanna Sue Henlyn Rampas) adalah antara selebriti Sabah yang meningkat naik popularitinya... hikhiks.... selalu gak kuar kat RTM nih... popularitinya melonjak apabila beliau di nobatkan sebagai Unduk Ngadau (Ratu Kaamatan) 2007.



Ini adalah Daph (Daphne Iking) popular menerusi program yang pernah di acarakan oleh beliau iaitu Explorace TV3 dan juga MyStarz LG musim pertama. Daphne ni juga merupakan bekas Unduk Ngadau. pada ketika itu beliau mewakili Lembah Klang datang ke Sabah untuk bertanding.



Ni adalah Candy (Candra Clement) juga merupakab bekas pelajar AF musim yang ke-5. popular menerusi lagu beliau yang berjudul Demam hasil ciptaan KRU. erm persembahan Candy didalam AF boleh dikatakan antara pelajar yang paling konsisten setipa minggu. Namu itu semua tidak membuahkan hasil dimana Candy hanya berjaya untuk menempatkan diri dikalangan top 5.


Nina (Azharina Azhar) ni saya nak katakan bahawa antara artis yang tidak hipokrit dimana klu artis2 laen ditanya soalan mengenai sedut lemak mesti jawab "ni teknik mekap la" fuhh... sampai bila nak sembunyikan benda tuh...?? haha... lain plak kat Azharina ni dia ngaku menjalani proses membuang lemak (erm mcm mana tuh...?? pakai laser la.. aduuiii...) keluar ngan single terbarunya yang berjudul RAWAN.



Amber Chia gadis kelahiran Tawau, Sabah ini pernah menghiasi majalah PlayBoy huhu... antara Model yang terkenal di Malaysia. bakatnya bukan hanya dalam bidang peragaan namun beliau pernah memegang watak utama dalam sebuah filem seram bertajuk POSSESSED bergandingan bersama Sharifah Amani.



Yanie (erm apa eh full name dia.. lupa plak matila aku...) hihihi... bekas peserta program realiti MENTOR musim ke 2 dan mentor beliau adalah Ning Baizura. mendapat naib juara dalam program tersebut. Popular dengan lagu SALING TERPESONA duet bersama Diddy AF5.




itu saja la klu ikutkan banyak lagi... adaooiii penat la... hahaa... nanti sy akan cuba psotkan plak Tanakwagu-tanakwagu (jejaka) Sabah pasni.. hikhik...
Mana satu pilihan korang...??
-cheers-

9 comments:

Anonymous said...

Mas AF2, Nora AF4, Pija Juara Mentor dan Ayu Juara OIAM mana ko mo taruk Vir hehehe

Virgonz said...

tempariQ.. shh.. ni top 12 akoo.. hiks.. tp klu ko nak nanti aku kasik masuk hiks...

Fareed Abdullah said...

sumandak je ka vir, yang kusai mana ahhh?

Virgonz said...

ciput yg tanakwagu nanti hiks... tgh kumpul material..

StefyAnie said...

lagi.. takkna girl sabah yang famous jak kut?? adakah anda lupa trhadap sumandak2 yang mengharumkan nama di sabah sendiri? example... macam clarice, aunt stella yang dulu2 hihi aunt jacky, caroline pun masuk la.. alaaa asalkan show tat they are sabahan.. em i rite?????... just an idea......

Virgonz said...

wakaka... sia amik yg top 12 begia...

Nicholette Nichole said...

cantik oo kan sumandak2 kk nie... bngga btul sya.. ahahahahaha kkk :-p

Unknown said...

sapa bilang sumandak sabah tidak menawan...hehe..

mizztraveller said...

mmm ...
amber bukan kelahiran Tawau , tapi dibesarkan di tawau .

Blog Widget by LinkWithin
 
Head Hunters The Kadazan Boi ™ | TNB
.FJ_Heading {display: none;} .FJ_TrafFoot {display: none;}