Subscribe News Feed Subscribe Comments

Jom kita imbas kembali (ramalan sy d ABPBH)...

Ermmm sebelum ni di awal pencalonan finalis ABPBH 08 sy ada wat ramalan terhadap sesiapa yang akan menang award pada malam semalam kan..? so apa kata kita imbas kembali ramalan sy iteeww.. samaada betul atau x... tp klu betul jan plak korang mintak nombor 4 ekor kat aku (4D) hahaha... untuk melihat thread ramalan sy iteww masuk LINK INI !

Kita ungkai satu per satu kategori dan sama2 kita bincang k... hehehe...

Senarai lima finalis Anugerah Bintang Popular Berita Harian ( ABPBH 2008 )

1) Pengacara TV Lelaki Popular
a) AC Mizal
b) Ally Iskandar
c) Aznil Nawawi
d) Faizal Ismail
e) Faizal Tahir

Seperti yang dijangka dan mengikut ramalanku sekali lagi Pak Nil merangkul gelaran Pengacara TV lelaki popular buat tujuh (7) kali berturut2.. tahniah kepada Pak Nil.. saingan yang terdekat pada pendapat saya adalah Faizal Ismail kerena beliau turut mempunyai followers yang ramai...


2) Pengacara TV Wanita Popular
a) Abby Fana
b) Cheryl Samad
c) Fara Fauzana
d) Juliana Evans
e) Nurul Alis

Erm kategori ini saya rasa Fara tidak mempunyai saingan untuk mengekalkan takhta yang dipegang oleh beliau tahun lalu. saingan yang terdekat adalah Cheryl Samad tp peratusan antara mereka berdua mungkin amat jauh.. (well again it still my opinion) kanzz...


3) Penyampai Radio Lelaki Popular
a) AG
b) Aznil Nawawi
c) Faizal Ismail
d) Kieran
e) Khairil Rashid

Seperti yang saya jangkakan sekali lagi.. (wah dah tiga ramalanku tepat nih.. cepat2 beratur k nk tau ramalan.. hahaha joking). well Faizal Ismail deserved to won this award cos sangat bertungkus lumus dalam kejayanya. Saingan yang terdepat adalah Pak Nil kerna PakNil boleh dikatakan legend lah dalam dunia penyiaran nih... Faizal turut mengekalkan anugerah yang dimenanginya tahun lalu.


4) Penyampai Radio Wanita Popular
a) Abby Fana
b) Fara Fauzana
c) Leya
d) Linda Onn
e) Nana

Fara Fauzana xder saingan la dlam kategori nih... ada pun x sengit antaranya adalah Nana dan juga Linda Onn. (sekali lagi Fara turut mengekalkan anugerah ini daripada dirampas oleh DJ lain)

Nampaknya DJ2 HOT FM menguasai kedua2 kategori lelaki dan wanita tahniah kepada stesen radio nombor 1 Malaysia.


5) Artis Komedi Lelaki Popular
a) AC Mizal
b) Afdlin Shauki
c) Nabil
d) Saiful Apek
e) Zizan

Kali ini jangkaan sy meleset hehehe... ingatkan aura Zizan mampu mengetepikan saingannya namun aura Nabil lagi la "world". Saiful Apek yang merupakan senior mereka gagal untuk mempertahankan anugerah ini apabila Nabil mengambil alih.

ps : Apsal Nabil tersentuh bahu Ekin time salam sebelum naik ke atas pentas..? Afdlin menarik Nabil lalu hampir jatuh di atas Ekin. Nasib baik Mawi rilekkss jak..


6) Artis Komedi Wanita Popular
a) Amyza Aznan
b) Kenchana Dewi
c) Noorkhiriah
d) Ruminah Sidek
e) Sheila Mambo

Seperti yang ku jangkakan juga (wooohahahahhaa.. eksyen la nih sbb btl ramalan..) Noorkhiriah memang layak menang anugerah ni... FYI first time pencalonan dah menang, satu pencapaian yang bagus.. well done hehe. Tahun lepas anugerah ni dimenangi oleh Sheila Rusly (x tercalon tahun nih).

ps : Noorkhiriah pregnant eh...? congrats la.. btl kata Sharifah Shahirah tuh thn ni time ibu2 mengandung.. hehehe..


7) Artis Baru Lelaki Popular
a) Aiman
b) Fizzow Omar’
c) Nabil
d) Nubhan
e) Riz

Well ni konfem la salah kan..? hehehe.. actually sy memang menjangkakan Nabil akan menang namun sy terfikir balik (mungkinkan aura MR MANAGER @ Vernon merangkap pengurus Nubhan mampu menyeru followers beliau mengundi Nubhan...? seperti yg beliau lakukan time Muzik2 dulu.. kedudukan Nubhan terus melonjak ke tangga yang pertama!) cos FYI sy sendiri pun tanda Nubhan lagipun Vernon ni antara orang yang berpengaruh.. hehee..

ps : sy bukan mengatakan Nubhan xder followers yang tersendiri (adeeiii takut plak ada yang salah faham nanti...) Mungkin tahun ni bukan rezeki Nubhan kan..? teruskan usaha lagi tahun depan..!!

8) Artis Baru Wanita Popular
a) Ayu OIAM
b) Lisa Surihani
c) Sari Yanti
d) Scha
e) Stacy

Erm.. Ramalan ku tepat (hohohoho... sekali lagi poyo ku keluar) wakaka.. erm tahniah kepada Stacy, saingan beliau mungkin adalah Scha kerana lakonan Scha didalam Awan Dania ni syiiookk la... sy pun minat Scha gak.. tp lebih minat kat Stacy hehehe...


9) Penyanyi/ Artis Nasyid Popular
a) Aiman
b) Akhil Hayy
c) Hijjaz
d) Rabbani
e) Raihan

(Hohoho tepat lagi ramalan sy...) Sy x fikir mana2 artis lain yang mampu mengugat Rabbani untuk mempertahankan kategori ini sebab Rabbani mempunyai aura yang kuat,, cewaahhh.. hehehe.. mungkin yang mampu mengugat Rabbani adalah Raihan dan juga Aiman seorang pendatang baru..


10) Penyanyi Berkumpulan/ Duo Popular
a) Estranged
b) Fabulous Cats
c) Hujan
d) M. Nasir dan Malique
e) Meet Uncle Hussain

Well semasa membuat ramalan ni MUH telah memenangi AJL kan..? so aura yang dibawa oleh MUH sangat kuat. tambahan MUH turut memenangi HITS 1. so sesuai jugalah MUH menang nih. pemenang tahun lalu SOFAZ x tercalon kali ini... mana pergi dorang eh..?


11) Penyanyi Lelaki Popular
a) Adam
b) Aizat
c) Amy Search
d) Mawi
e) Nubhan

Hhohoo... xsangka aura Mawi selepas kahwin ni still kuat lagi... kot2 la tahun ni Adam ada chance kan...? namun jangan pandang sebelah mata.. hehee Mawi still "world" lah katakan... Mawi sekali lagi mempertahankan gelaran ini...


12) Penyanyi Wanita Popular
a) Elyana
b) Jaclyn Victor
c) Mila
d) Siti Nurhaliza
e) Stacy

Segala pahit manis yang ditempuhi oleh Dato Siti diharunginya dengan tambah, tambahan lagi kepergian ayahanda beliau yang tercinta baru2 ini membuatkan ucapan yang disampaikan ketika menerima anugerah ini bergitu sayu dan Siti hampir menitiskan air mata beliau. Siti boleh dikatakan antara selebriti yang tabah namun pada malam itu mungkin beliau tersedar bahawa apa jua dugaan yang dihadapinya, peminat dan penyokong beliau sentiasa bersamanya. Tahniah diucapkan kepada Dato Siti kerana berjaya mempertahankan award yg dipegangnya untuk kali yang ke-12..


13) Pelakon Filem Lelaki Popular
a) Farid Kamil
b) Que Haidar
c) Rosyam Nor
d) Rusdi Ramli
e) Saiful Apek

uuiiiyoh korang jangan bersedih lagi hehehe... ramalan ku tepat...!! hehehe.. mungkin kah tuah yang dibawa setelah bernikah dengan Linda Jasmine ini membuatkan beliau menang...? erm tu pandangan masing2 la.. kan..? Namun Rusdi yang juga turut tercalon dalam kategori ini gagal mempertahankan award nih.. tahniah Que, dapat bini lawooo.. ahaks...


14) Pelakon Filem Wanita Popular
a) Erra Fazira
b) Liyana Jasmay
c) Maya Karin
d) Sharifah Amani
e) Vanidah Imran

Ku sangkakan pelakon Psycho ini mampu men'yaikokan para pembaca untuk menanda nama beliau. kerna filem2 lakonan beliau yang terkini suma best2.. Namun Otai mereka Maya Karin yang merangkulnya setelah tahun lepas dirampas oleh Fasha Sandha.. good job Maya..!


15) Pelakon TV Lelaki Popular
a) Aaron Aziz
b) Aqasha
c) Ashraf Muslim
d) Fahrin Ahmad
e) Rosyam Nor

Haha actually time wat ramalan ni sy x taw nak vote saper.. so just letak Aaron Aziz cos baru2 nih byk kuar TV dalam drama dan juga duta kepada Celcom Blue kan..? Namun sekali lagi otai juga yang memenangi award nih sekaligus mempertahankan apa yang beliau menang tahun lalu.

16) Pelakon TV Wanita Popular
a) Abby Abadi
b) Diana Danielle
c) Dynas
d) Fasha Sandha
e) Rita Rudaini

Hehehee, ternyata kategori akhir2 ni (tiga yang terakhir) asyik salah jak ramalan sy.. kot2 dh malas nak pikir kowt... kan..? sy letak Fasha ni sebab kontroversinya yg sangat lah meletop cam nuklear tuh.. namun tuah ayam nampak kat kaki, tuah manusia? tgk la kat pewooott Dynas kan..? hehee Dynas pun pregnant kan? tahniah berganda untuk ko Dynas. Well award ni Dynas pertahankan sekali lagi...

last but not least, Bintang popular xder plak sy wat ramalan.. dan tahniah kepada NABIL,
ps: Bila nak lamar Irma..? hehee..cun dier semalam lawoo mata cam mata hamster.. hehe kiut aper hamster kan..? (gurau2 k... jan la nak amik hati plak..)

"Nabil, 26, yang meraih 127,524 undi, meraih gelaran itu selepas mengetepikan saingan empat artis lain yang mendapat undi tinggi iaitu Mawi yang menerima 55,080 undi, Datuk Siti Nurhaliza (29,676), Aznil Nawawi (18,864) dan kumpulan Meet Uncle Hussain (11,784)." dari berita harian

so korang camner....? dari 16 kategori, 9 jer ramalan ku tepat.. hohoho camner ni..? ehh yerlah i'm just 1 person (cam ayat dari EARTH HOUR plak) bukan suara ramai kan...?

ps : segala pandangan dan pendapat yang saya tuliskan kat atas adalah pandangan peribadi sebagai seorang penonton dan bukan dari sudut professional so terpulang la sama korang whether nak judge sy macamana rupa hehehe k.. hehe it was just an opinion only... thanks kepada yang sudi membaca....

selitkan lah komen anda supaya sy leh improve kan sedikit sebanyak dlm ruangan penulisan nih... yg baik datang dari ATAS dan yang buruk adalah datang dari diri sy sendiri..

-cheers-

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin
 
Head Hunters The Kadazan Boi ™ | TNB
.FJ_Heading {display: none;} .FJ_TrafFoot {display: none;}